Autor: Maciej Nowocień

PGE Skra znów wśród najbardziej medialnych klubów

PGE Skra wciąż pozostaje w gronie najpopularniejszych klubów siatkarskich w Polsce. Świadczy o tym raport medialno-marketingowy z sezonu 2020/2021, w którym bełchatowianie wypadli bardzo dobrze.

PGE Skra jest jedną z najchętniej oglądanych polskich drużyn siatkarskich. W zestawieniu TOP 15 transmisji PlusLigi aż pięć spotkań odbyło się z udziałem naszego klubu. Ponadto dwie z trzech transmisji z najwyższą średnią oglądalnością (AMR) również dotyczą bełchatowskiej drużyny. Chodzi tutaj o spotkania z Grupą Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle (11 kwietnia 2021 - 223 856 widzów oraz 3 kwietnia 2021 - 191 885 oglądających).

Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się również mecze PGE Skry w Lidze Mistrzów i to tam padły rekordy, jeśli chodzi o oglądalność. Spotkanie z Fenerbahce Stambuł (28 stycznia 2021) obejrzało aż 261 259 kibiców, a potyczkę bełchatowian z Zenitem Kazań śledziło 210 069 sympatyków siatkówki.

Łącznie ekwiwalent reklamowy PGE Skry w telewizji wyniósł 42 179 438,60 zł przy 1908 publikacjach. Do tak wysokiego wyniku w telewizji przyczyniły się również transmisje z Turnieju Jubileuszowego oraz rozgrywek Letniego Grand Prix PLS, które było niejako rekompensatą dla kibiców i sponsorów za przedwcześnie zakończony sezon 2019/2020.

PGE Skra doskonale wypadła również w social mediach. Ma najwięcej obserwujących wśród klubów PlusLigi - w czterech najważniejszych kanałach komunikacji (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) zgromadziła ich aż 257 724 i wyprzedza m.in. Asseco Resovię (241 627 czy Grupę Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle (166 666). To daje ekwiwalent w wysokości 1 067 279,50 zł.

Całkowita wartość medialna PGE Skry Bełchatów we wszystkich badanych mediach wyniosła ponad 82,7 mln złotych. Jest to znaczny wzrost w porównaniu z poprzednim, przedwcześnie zakończonym sezonem. Ponad 51% tej kwoty stanowią materiały telewizyjne, co jest efektem transmitowania i szerokiego relacjonowania i omawiania spotkań PlusLigi oraz siatkarskiej Ligi Mistrzów na sportowych antenach Telewizji Polsat. Wartości medialne osiągnięte w Internecie i prasie ukształtowały się na poziomie ponad 25,1 mln złotych oraz 9,3 mln złotych. Do tego dochodzą publikacje w radiu - blisko 5 mln złotych.

Sponsorem strategicznym PGE Skry Bełchatów jest PGE Polska Grupa Energetyczna.