Marketingowe podsumowanie minionego sezonu PGE Skry - PGE Skra Bełchatów - www
Marketingowe podsumowanie minionego sezonu PGE Skry
PGE Skra Bełchatów w okresie przedsezonowym, czyli pojedynki w turniejach PreZero Grand Prix, Jubileuszowym, Giganci Siatkówki, oraz w oficjalnych rozgrywkach w sezonie 2020/2021, tj. Superpuchar Polski, Puchar Polski, Liga Mistrzów i faza zasadnicza z play-offami PlusLigi, rozegrała łącznie 55 meczów telewizyjnych oraz jedno spotkanie bez udziału telewizji.
Korzystając z danych dostępnych na stronie Polskiej Ligi Siatkówki oraz Europejskiej Konfederacji Siatkówki, łączny czas trwania meczów PGE Skry w okresie od września 2020 do kwietnia 2021 (wliczając w to tylko pojedynki Superpucharu Polski, Pucharu Polski, Ligi Mistrzów oraz mecze w ramach rozgrywek PlusLigi, bez meczów przedsezonowych) wynosi 73 godziny 46 minut.
W tym czasie przed telewizorami zasiadło w sumie 6 809 758 widzów, natomiast w przypadku retransmisji widownia liczyła 1 469 786 osób. Jednakże biorąc pod uwagę wszystkie mecze PGE Skry, tj. przedsezonowe i sezonowe, transmisje i retransmisje, łączna oglądalność wynosiła 7 322 971 osób (w tym na żywo mecz śledziło 5 799 955 widzów, zaś powtórki oglądało 1 523 016 osób).
Nawiązując do szczegółowych danych dotyczących liczby publikacji i ekspozycji oraz ekwiwalentu reklamowego wszystkich sponsorów klubu w poszczególnych źródłach medialnych, można przedstawić satysfakcjonujące wyniki. Największą wartość zawdzięczamy telewizji, dzięki której przy 391 427 ekspozycji marek klub uzyskał wartość aż 67 265 365,96 zł. Łączny czas emitowania wszelkich wzmianek związanych z PGE Skrą Bełchatów, to 833 godziny 11 minut 54 sekund. Następnie plasują się publikacje ukazane w Internecie, których było 30 220, co przekłada się na wartość 47 808 800,68 zł. Z kolei w prasie zanotowano 3 130 artykułów, które szacuje się na wartość 11 141 548,72 zł.
Podsumowując, przekładając powyższe statystyki na wartość reklamową sponsorów PGE Skry Bełchatów w sezonie siatkarskim 2020/2021, agencja badawcza Sponsoring Insight zmierzyła tę wartość i dzięki temu można wskazać, iż klub wypracował ekwiwalent reklamowy liczący aż 126 215 715,36 zł. Oczywiście nie da się ukryć, iż znaczną część tej wartości stanowi wartość marki sponsora strategicznego klubu - PGE Polska Grupa Energetyczna, jaką jest 46 138 478,17 zł (okres sierpień 2020 - kwiecień 2021).
Należałoby zaznaczyć wartość medialną samej marki "PGE Skra", która także jest zdumiewająca, a wynosi ona 99 962 420,00 zł. Analizę materiałów dedykowanych wartości samego klubu przeprowadziła firma Press Service. Mamy wielką nadzieję, że kolejny sezon przyniesie jeszcze wyższe i przede wszystkim zadowalające wszystkich sponsorów oraz partnerów biznesowych PGE Skry, jak i sam klub, wyniki marketingowe.
Sponsorem strategicznym PGE Skry Bełchatów jest PGE Polska Grupa Energetyczna.