element_skra.png

Sukcesy

PGE Skra Bełchatów to najbardziej utytułowany polski siatkarski klub XXI wieku w Polsce.
Na swoim koncie ma dziewięć mistrzostw Polski, siedem krajowych Pucharów oraz cztery Superpuchary. Bełchatowska drużyna ma też wielką renomę w Europie i na świecie. Wystarczy wspomnieć, że PGE Skra dwukrotnie została klubowym wicemistrzem świata oraz raz zdobyła brązowy medal w tych rozgrywkach. Bełchatowski klub czterokrotnie stawał również na podium elitarnej Ligi Mistrzów – raz na drugim jego stopniu, a trzykrotnie na najniższym. Takimi osiągnięciami nie może pochwalić się żadna inna siatkarska drużyna w kraju.

Tak wysoki poziom sportowy gwarantują gwiazdy siatkówki z całego świata. W aktualnym składzie PGE Skry występują m.in. mistrzowie świata: Grzegorz Łomacz, Karol Kłos czy Mateusz Bieniek, a także jeden z najlepszych atakujących globu Serb Aleksandar Atanasijević oraz doświadczeni Milad Ebadipour i Dick Kooy, który należą do czołówki przyjmujących na świecie. To sprawia, że silna kadra PGE Skry stanowi również fundamenty różnych reprezentacji narodowych, na czele z Polską.

Mecze PGE Skry w hali Energia przez cały sezon oglądają dziesiątki tysięcy kibiców. Bełchatowska drużyna przyciąga również publiczność na wyjazdach, a dla tamtejszych fanów mecze z udziałem “żółto-czarnej” armii jest prawdziwym siatkarskim świętem i na spotkania z udziałem bełchatowian przychodzi najwięcej kibiców. Warto dodać, że w sezonie 2018/2019 PGE Skra pobiła rekord frekwencji w Lidze Mistrzów, bowiem półfinałowy mecz z Cucine Lube Civitanova w łódzkiej Atlas Arenie oglądało ponad 11 tys. kibiców! Sukces został zresztą doceniony przez Europejską Konfederację Siatkówki CEV, która stawia PGE Skrę za wzór do naśladowania przez inne kluby w działaniach promocyjnych.

Klub dba również o fanów przy pomocy różnorodnych serwisów i social media. Oprócz tradycyjnych metod, jak strona internetowa Skra.pl, telewizja klubowa – Skra.TV, newsletter czy konta w podstawowych kanałach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIN, YouTube), PGE Skra jako pierwszy klub siatkarski w Polsce otworzyła konta na TikToku oraz w platformie Clubhouse. To pozwala dotrzeć do kibiców na całym świecie i promować klub do tego stopnia, że w hali Energia PGE Skra gościła już m.in. sympatyka z Japonii, który przyjechał specjalnie na mecz swojej ukochanej drużyny i na żywo zobaczyć swoich idoli. Nie bez znaczenia jest również aplikacja mobilna PGE Skry, która znacznie ułatwia śledzić kibicom wieści z klubu niemal 24 godziny na dobę.

Popularność klubu sprawia, że to właśnie spotkania PGE Skry są najchętniej oglądane w Polsacie Sport, czyli telewizji, która transmituje mecze PlusLigi. Tylko w sezonie 2020/2021 łącznie mecze PGE Skry na żywo obejrzało 7 322 971 sympatyków siatkówki. 

Przez ostatnie lata bełchatowski klub regularnie był absolutnym liderem rankingu medialności, podobnie jak w przypadku oceny atrakcyjności widowisk sportowych.  Nie bez znaczenia jest też wysoki ekwiwalent reklamowy, który w ostatnich latach utrzymuje się na poziomie kilkudziesięciu milionów złotych. To prawdziwy skarb dla sponsorów, którzy mogą promować się dzięki globalnej marce PGE Skry, zarówno na arenie krajowej (PlusLiga), jak i międzynarodowej (Liga Mistrzów, Klubowe Mistrzostwa Świata). Działania w tej materii spowodowały, że bełchatowska Skra jest w TOP 20 organizacji sportowych pod względem efektywności praw sponsorskich.

PGE Skra jest uznaną organizacją sportową nie tylko pod względem siatkarskim, ale również marketingowym oraz biznesowym. Bełchatowski klub w każdym sezonie plasuje się w czołówce krajowych rozgrywek, występujący tutaj zawodnicy stanowią o sile reprezentacji Polski, a jednocześnie niezależnie od wyników osiąganych na boisku, PGE Skra osiąga wysokie wynik pod względem medialności oraz efektywności sponsoringowej, dzięki czemu udowadnia potencjał swojej marki sportowej.

9
Mistrz Polski
7
Puchar Polski
4
Superpuchar Polski
1
Srebro Ligi Mistrzów
3
Brąz Ligi Mistrzów
2
Srebro Klubowych Mistrzostw Świata
1
Brąz Klubowych Mistrzostw Świata