Autor: Maciej Nowocień

PGE Skra z ogromną wartością marketingową w listopadzie

PGE Skra to jeden z najpopularniejszych klubów sportowych w Polsce, co pokazują również badania marketingowe. Jak sponsorzy bełchatowskiego klubu byli eksponowani w mediach oraz social mediach w listopadzie?

Łączna wartość ekspozycji medialnej sponsorów PGE Skry wyniosła 12 853 995 złotych. Na kwotę złożyło się aż 54 248 ekspozycji, a najwięcej z nich miało miejsce w telewizji (43 347 - wartość 8 340 422 zł). Jeśli chodzi o media internetowe, to loga sponsorów PGE Skry widoczne były 5174 razy (2 555 902 zł), w social mediach 5224 razy (1 782 563 zł), a w prasie odnotowano 503 wzmianki (175 108 zł).

Sponsorzy PGE Skry widoczni byli również w social mediach. Największa wartość mediowa dotyczy portalu Instagram (464 ekspozycje o wartości 1 327 726 zł). Wiele publikacji odnotowano również na Facebooku (366, wartość 329 723 zł), Twitterze (815, 111 792 zł) oraz YouTube (3579, 13 323 zł).

Logotypy sponsorów PGE Skry widoczne były w publikacjach największych mediów internetowych (m.in. WP.pl, PolsatSport.pl, DziennikZachodni.pl, PrzegladSportowy.pl, PolskaTimes.pl, Onet.pl, Interia.pl, SE.pl oraz lokalnych), w prasie (m.in. "Przegląd Sportowy", "Dziennik Łódzki", "Sport", "Express Ilustrowany", "Super Express").

Z kolei w telewizyjnych antenach Polsatu tylko w listopadzie mecze PGE Skry obejrzało ponad 20,5 mln widzów. Największą oglądalnością cieszyły się mecze z Asseco Resovią (blisko 226 tys.), Grupą Azoty ZAKSA (219 tys.) oraz VERVĄ Warszawa ORLEN Paliwa (ponad 192 tys.).

źródło: Pentagon Research