Autor: Maciej Nowocień

Firma DPD Polska zaangażowana w PGE Skrę i Polską Siatkówkę

Pandemiczna rzeczywistość postawiła przed branżą kurierską wiele wyzwań. Firmy takie jak DPD Polska stały się ważnym łącznikiem pomiędzy sklepami a konsumentami, wdrożywszy w oka mgnieniu procedury zapewniające bezpieczeństwo doręczeń i stawiając czoła rosnącym wolumenom przesyłek.

Rok 2020 był okresem wielu zmian dla kurierów, magazynierów i przewoźników. Nie zapomnieliśmy jednak, jak ważną rolę w naszym życiu pełni sport. W minionym roku DPD Polska kontynuowała swoje wsparcie dla klubów, w tym dla ulubieńców siatkarskich kibiców, klubu PGE Skra Bełchatów.

Czy współpraca z PGE Skrą Bełchatów w ramach programu sponsorskiego jest efektywna dla firmy DPD Polska?
Łukasz Zembrowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu DPD Polska: - Wspieranie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia, m.in. przez współprace z klubami sportowymi, jest ważnym elementem naszej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, ale też istotnym obszarem relacji z biznesem. Sponsorując tak zasłużoną drużynę jak PGE Skra Bełchatów, która co sezon walczy o najważniejsze trofea, pokazujemy naszym klientom, że chętnie angażujemy się w rozwój polskiego sportu i wspieramy zasady fair play. Dzięki współpracy możemy również przypomnieć o swoich usługach. Logo DPD Polska wyświetlane jest podczas ważnych meczów klubu oraz na stronie internetowej zespołu, co ma dla nas ogromną wartość marketingową i jest prestiżowym wyróżnieniem. DPD Polska wspiera nie tylko pojedyncze kluby, ale także od lat pełni rolę partnera Polskiego Związku Piłki Siatkowej, czym potwierdza swoje zaangażowanie w rozwój polskiej piłki siatkowej.

W obecnych czasach - okresie pandemii, duża część działań przeniosła się do sfery cyfrowej. Czy to, co realizuje w tej materii DPD Polska oraz zaangażowanie firmy w projekty sportowe przynoszą zamierzone efekty?
- DPD Polska, tak jak wiele innych firm, przeniosła część swoich działań do sfery wirtualnej. Już na początku pandemii musieliśmy zmodyfikować procedury operacyjne i infrastrukturę, by umożliwić sprawny kontakt z klientami i odbiorcami w „nowej rzeczywistości”. Podobnie jak w przypadku klubów sportowych nasza podstawowa działalność odbywa się jednak „poza siecią”. Kurierzy w barwach DPD Polska już od roku wykazują się zaangażowaniem, doręczając do odbiorców paczki nie tylko sprawnie i skutecznie, ale przede wszystkim bezpiecznie. Odwaga i determinacja w codziennym działaniu to coś, co podziwiam także u sportowców. Mimo ograniczeń nakładanych na obiekty sportowe regularnie i intensywnie trenują, by osiągać jak najlepsze wyniki i tym samym dawać radość swoim kibicom.

- W czasie pandemii, kiedy wielu z nas zrezygnowało z bezpośrednich kontaktów społecznych i ograniczyło aktywność fizyczną, promowanie ducha sportu stało się szczególnie ważne. Cieszę się więc, że jako partner klubu mogliśmy podzielić się z nim tym, w czym jesteśmy ekspertami, czyli doświadczeniem w zapewnianiu sprawnej logistyki. Proponując Skrze nasze wsparcie ułatwiamy jej codzienne działania, a także pomagamy utrzymać dobre relacje z fanami, co wpisuje się w założenia naszej strategii CSR. Wierzę, że kibice klubu śledząc zmagania ulubionych zawodników, mają choć namiastkę „normalności”.

Bełchatowska Skra i DPD Polska połączone są efektem synergii, obie strony są zaangażowane w wiele projektów, m.in. promocję punktów DPD Pickup. Jakie inne działania planują Państwa zrealizować w ramach swojej strategii marketingowej? Co wkrótce będą mogli zobaczyć fani PGE Skry?
- Ostatni rok – pełen wyzwań i nie zawsze miłych niespodzianek – w naszej firmie upłynął pod znakiem wygodnych dla odbiorców zmian. Kibice, którzy zamawiali paczki do domu na pewno zwrócili uwagę, że mogą odebrać je w uproszczony, bezpieczny sposób – doręczenia DPD Polska odbywają się bez podpisu „pod drzwi”, lub w przypadkach doręczeń do rąk własnych z wykorzystaniem unikalnego kodu PIN.

- Ci, którzy wolą odbierać przesyłki poza adresem domowym lub biurowym, mogą to zrobić w punkcie DPD Polska, których liczba sięga dziś już ponad 3,5 tys. obiektów. W 2020 r. rozszerzyliśmy naszą sieć o DPD Pickup Station, czyli automaty paczkowe Swipbox i punkty odbiorów zlokalizowane w niektórych sieciach handlowych, dając konsumentom jeszcze więcej opcji wyboru miejsca dostawy. W tym roku odbiorcy z pewnością będą mogli skorzystać z kolejnych tego typu punktów oraz naszych „flagowych” DPD Pickup Oddziałów Miejskich, których kurierzy doręczają paczki w sposób przyjazny mieszkańcom miast (np. rowerami, rowerami cargo czy pieszo). Ważnym elementem naszej strategii marketingowej jest bowiem ograniczanie szkodliwych emisji. Planujemy więc kontynuowanie rozwoju alternatywnej floty pojazdów, która dziś liczy 50 elektrycznych samochodów. Odpowiedzialność wobec środowiska to coś, czego oczekują od nas sami konsumenci, co już po raz kolejny potwierdziło opracowanie Barometr E-shopper DPDgroup.

PGE Skra Bełchatów docenia korzyści oraz wsparcie ze strony firmy DPD Polska. Wspólne działania budzą zainteresowanie oraz zaangażowanie wśród kibiców. Czy mając takie fundamenty, można planować kolejne lata efektywnej współpracy?
- Współpracę z klubem PGE Skra Bełchatów uznajemy za bardzo owocną, co potwierdzamy kontynuując partnerstwo. Przez ostatnie lata mieliśmy okazję obserwować rozwój zespołu, a także wspierać logistycznie jego codzienne działania, m.in. zapewniając obsługę sklepu kibica. Tym samym ułatwiamy Skrze Bełchatów kontakt z fanami i w pewnym stopniu przyczyniamy się do jej sukcesów. Nasi odbiorcy, wśród których wielu to zapaleni kibice, doceniają nasze zaangażowanie w rozwój polskiego sportu. Myślę więc, że przed nami kolejne lata efektywnej współpracy.